lauantai 31. toukokuuta 2014

Alustaremontti ajankohtainen

Rallitermejä lainatakseni olen aikaisemmin juossut ainoastaan asvalttialustalla.

Kävin torstaina vetämässä kesän ensimmäisen mökkilenkin. Pääsin juoksemaan lähes koko 13 km lenkin sorateitä pitkin. Nyt täytyy kyllä tehdä jonkinlainen alustaremontti ja vaihtaa asvaltti sorapolkuihin. Normaalisti asvaltilla juostuani tunnen lonkan ja pakaran alueella painetta (vihoitteleva piriformis), joka nyt loisti poissaolollaan. Soralla juokseminen tuntui todella hyvältä eikä maisemissakaan ollut valittamista. Jalat tykkäsivät ja sielu lepäsi.

En pääse asvaltista täydellisesti eroon, mutta nyt lupasin itselleni etsiväni vaihtoehtoisia reittejä.
Tästä innostuneena suuntasinkin tänään läheiselle 2,5 km sorapikataipaleelle. Tarkoituksena oli juosta muutama kierros, mutta innostuin siinä hieman ja juoksin loppujen lopuksi useita kierroksia ja lenkin pituudeksi tuli 22 km. Sanonta miksi mennä merta edemmäs kalaan pitää paikkansa. Mutta minä olen mennyt. Tämä mäkinen 2,5 km purutata sijaitsee alle 2 km päässä kotioveltani ja olen juossut sen ohi useasti. Hyvä minä....

Tällä viikolla mittariin tulikin sitten 51 km, joka on uusi ennätys.

Vaikka olin juoksematta kaksi viikkoa, näyttää toukokuun saldo lukemaa 128 km. En olisi kyllä millään uskonut pääseväni edes rikkomaan 100 km rajaa. Täytyy siis olla enemmän kuin tyytyväinen.

Tiistaina 3.6. olisikin luvassa 6 km kisa Sulvan pururadalla. Kyseessä on Mustasaaren juoksucupin osakilpailu ja viime vuonna juoksin sen ajassa 28:22. Mutta silloin olin juossut koko vuonna vain 140 km. Kisa on todella mäkinen, joten en ihan tiedä mitä aikaa lähtisin tavoittelemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi